Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN SBT -COMPLIANCE B.V.

Artikel 1. Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

1.1 SBT-compliance B.V.: de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid SBT-compliance B.V., gevestigd te Utrecht, ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer KvK: 96304243, hierna te noemen: “SBT-compliance”.

1.2 Opdrachtgever: De contractpartner van SBT-compliance.

1.3 Werkzaamheden: alle werkzaamheden waartoe opdracht is gegeven, of die door SBT-compliance uit anderen hoofde worden verricht, een en ander in de ruimste zin van het woord.

1.4 Overeenkomst: Dit is elke afspraak tussen u en SBT-compliance waarbij SBT-compliance werk voor u doet. Deze afspraak staat beschreven in de opdrachtbevestiging.

 

Artikel 2. Toepasselijkheid

Deze voorwaarden gelden voor al het werk dat SBT-compliance voor de werkgever doet. De eigen voorwaarden van de werkgever gelden niet, tenzij SBT-compliance deze schriftelijk heeft geaccepteerd.

 

Artikel 3. Totstandkoming van de Overeenkomst

De overeenkomst tussen jou en SBT-compliance start zodra beide partijen de opdrachtbevestiging hebben ondertekend en SBT-compliance deze heeft ontvangen. Deze bevestiging is gebaseerd op de informatie die jij hebt verstrekt en bevat alle gemaakte afspraken. Als je kunt aantonen dat de overeenkomst op een andere manier tot stand is gekomen, dan is dat ook geldig. De samenwerking geldt voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de opdracht blijkt dat het om een tijdelijk project gaat.

 

Artikel 4. Gegevens Opdrachtgever

De opdrachtgever zorgt ervoor dat SBT-compliance alle documenten en gegevens (op tijd) ontvangt die nodig zijn voor het werk. Wanneer deze informatie niet of te laat wordt aangeleverd, kan SBT-compliance het werk tijdelijk stopzetten. De opdrachtgever informeert SBT-compliance direct over alle feiten en omstandigheden die belangrijk kunnen zijn voor de opdracht, zoals wijzigingen in beleid of organisatie.

De opdrachtgever staat garant voor de juistheid en volledigheid van alle aangeleverde informatie, ook als die van anderen komt. Extra kosten door vertraging vanwege te laat of onvolledig aangeleverde informatie zijn voor rekening van de opdrachtgever. Op verzoek worden documenten na afloop teruggegeven aan de opdrachtgever.

 

Artikel 5. Verplichtingen 

Onze Verplichtingen

Bij SBT-compliance zetten we ons volledig in om jouw opdracht naar beste vermogen uit te voeren. We werken volgens professionele standaarden en behouden onze onafhankelijke positie. Tijdens het project houden we je regelmatig op de hoogte van de voortgang en bespreken we samen hoe de opdracht verloopt.

Als we zaken tegenkomen die het project of het resultaat negatief kunnen beïnvloeden, laten we je dat meteen weten. We doen er alles aan om de planning te halen, maar de doorlooptijd kan worden beïnvloed door factoren zoals de kwaliteit van beschikbare informatie en de medewerking die we krijgen. 

We kunnen geen garanties geven over de resultaten van onze adviezen en onderzoeken, omdat deze afhangen van veel factoren buiten onze invloedssfeer. Dit is alleen anders als we volgens de opdracht volledige controle hebben over de toepassing.

 

Jouw Verplichtingen

Voor een goede samenwerking vragen we je om alle documenten en gegevens die we nodig hebben tijdig aan te leveren. Ook rekenen we op de beschikbaarheid van jouw medewerkers die  betrokken zijn. Het is niet toegestaan om zonder onze schriftelijke toestemming andere partijen bij de opdracht te betrekken.

Veranderingen in je beleid, organisatie of marktomgeving die invloed kunnen hebben op onze werkzaamheden, horen we graag zo snel mogelijk, zodat we daarop kunnen inspelen tijdens de uitvoering van de opdracht.

 

Artikel 6. Geheimhouding en exclusiviteit

Bij SBT-compliance gaan we zorgvuldig om met jouw informatie. Alles wat je ons toevertrouwt, blijft tussen ons. We delen je vertrouwelijke gegevens alleen met medewerkers die direct bij jouw project betrokken zijn. Ook de resultaten van ons werk houden we geheim.

Soms zijn er situaties waarin we toch informatie moeten delen. Bijvoorbeeld als de wet ons daartoe verplicht, zoals bij vermoedens van witwassen of terrorisme. Ook als jij ons uitdrukkelijk toestemming geeft, mogen we spreken. Binnen ons team mogen we wel over je project overleggen als dat nodig is om ons werk goed te doen of aan wettelijke verplichtingen te voldoen.

Ook voor jou als opdrachtgever geldt een geheimhoudingsplicht. Je mag onze adviezen en meningen niet zomaar openbaar maken of aan anderen geven. Hier zijn enkele uitzonderingen op: als wij je vooraf schriftelijk toestemming geven, als het direct uit onze overeenkomst volgt, als je een deskundig oordeel over ons werk nodig hebt, als een wet je verplicht tot openbaarmaking, of als je de informatie nodig hebt voor een rechtszaak waarin je zelf betrokken bent.

Artikel 7. Overmacht

Soms kunnen er dingen gebeuren waardoor wij ons werk niet kunnen doen zoals afgesproken. Denk aan ziekte van onze medewerkers of storingen in ons netwerk of bij internetproviders. Dit noemen we overmacht. In zo’n situatie stellen we ons werk tijdelijk uit tot we weer verder kunnen. Jij hebt dan het recht om de overeenkomst direct schriftelijk op te zeggen als je dat wilt. Als we al een deel van het werk hebben gedaan of nog kunnen doen, mogen we dit deel apart factureren. Je bent dan verplicht om deze rekening te betalen alsof het een aparte opdracht was.

Artikel 8. Onze tarieven

Over onze tarieven hebben we duidelijke afspraken. We krijgen betaald voor ons werk, ongeacht het resultaat, tenzij we schriftelijk iets anders hebben afgesproken. We werken meestal met een vast bedrag voor de hele opdracht of met een uurtarief. Als we een vaste prijs hebben afgesproken maar het werk blijkt meer tijd te kosten dan verwacht, mogen we die extra uren in rekening brengen. Als tijdens de looptijd van de opdracht de lonen of prijzen in Nederland veranderen, mogen we ons tarief aanpassen, tenzij we hier andere afspraken over hebben gemaakt. We sturen onze rekening maandelijks, per kwartaal, jaarlijks of na afronding van het werk, afhankelijk van wat we hebben afgesproken. Alle bedragen zijn exclusief btw, die we apart op de factuur vermelden.

 

Artikel 9. Betaling

De betaling van verschuldigde bedragen aan SBT-compliance dient binnen 14 dagen na factuurdatum te gebeuren, tenzij anders overeengekomen. Het volledige bedrag moet worden voldaan zonder aftrek of verrekening. De betaling is definitief zodra het bedrag is bijgeschreven op de rekening van SBT-compliance.

Bij niet-tijdige betaling is de opdrachtgever automatisch in verzuim, waarna SBT-compliance gerechtigd is wettelijke rente in rekening te brengen. Daarnaast is de opdrachtgever dan verplicht alle gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten te vergoeden.

Bij een gezamenlijke opdracht zijn alle opdrachtgevers hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling.

Indien de financiële positie of het betalingsgedrag van de opdrachtgever daartoe aanleiding geeft, kan SBT-compliance extra zekerheid verlangen. Als deze niet wordt gegeven, mag SBT-compliance het werk opschorten en worden alle openstaande bedragen direct opeisbaar.

Artikel 10. Aansprakelijkheid en vrijwaringen

SBT-compliance is alleen aansprakelijk voor directe schade die ontstaat door fouten in het uitvoeren van de overeenkomst. Deze aansprakelijkheid is beperkt tot maximaal het bedrag dat voor de opdracht is betaald, met een maximum van €250.000, tenzij er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid.

SBT-compliance is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat door:

  • Onjuiste of onvolledige informatie van de opdrachtgever
  • Fouten van ingehuurde hulppersonen (niet zijnde eigen werknemers)
  • Bedrijfsschade of indirecte schade (zoals omzetverlies)
  • Beschadiging of verlies van documenten tijdens verzending

SBT-compliance mag altijd proberen de schade te beperken door herstel of verbetering van het werk.

De opdrachtgever beschermt SBT-compliance tegen claims van derden die te maken hebben met de opdracht, vooral wanneer die claims voortkomen uit onvolledige informatie die de opdrachtgever heeft verstrekt. Ook beschermt de opdrachtgever SBT-compliance wanneer deze wettelijk verplicht is om informatie aan overheidsinstanties te verstrekken.

Een claim voor schadevergoeding moet binnen 12 maanden worden ingediend nadat de schade is ontdekt, anders vervalt het recht op vergoeding.

Artikel 11. Opzegging 

Beide partijen kunnen de overeenkomst altijd beëindigen zonder opzegtermijn, maar wel schriftelijk of per e-mail. Als de opdrachtgever opzegt, moet deze de gewerkte uren betalen plus een vergoeding voor geplande uren en gemaakte kosten. Als SBT-compliance opzegt, helpen zij bij het overdragen van werk aan anderen, mits alle rekeningen zijn betaald.

 

Artikel 12. Opschortingsrecht 

SBT-compliance mag het werk en het verstrekken van documenten pauzeren totdat openstaande rekeningen zijn betaald. Dit geldt niet voor documenten die nog niet zijn bewerkt.

Artikel 13. Vervaltermijn 

Alle vorderingen tegen SBT-compliance vervallen na één jaar.

Artikel 14. Privacy 

SBT-compliance verwerkt persoonsgegevens volgens de AVG. Meer informatie staat in hun privacyverklaring op de website.

Artikel 15. Werkplek 

Als SBT-compliance op locatie werkt, moet de opdrachtgever zorgen voor een geschikte werkplek die voldoet aan de Arbo-eisen.

Artikel 16. Wijzigingen 

SBT-compliance mag deze voorwaarden wijzigen met een termijn van 14 dagen. Bij fundamentele wijzigingen mag de opdrachtgever de overeenkomst beëindigen.

Artikel 17. Verwerkersovereenkomst 

Als SBT-compliance persoonsgegevens verwerkt als verwerker, gebeurt dit alleen in opdracht van de opdrachtgever, met passende beveiliging en geheimhouding.

Artikel 18. AVG-advies 

SBT-compliance adviseert naar beste vermogen over privacywetgeving, maar de opdrachtgever blijft zelf verantwoordelijk voor naleving van de wet.

Deze algemene voorwaarden nummer KvK: 96304243 en zijn van kracht vanaf 

Utrecht, januari 2025

© SBT-compliance B.V. 2025